Choose your language:

Jak wysyłać ubrania niewielkim kosztem?

Prowadząc biznes e-commerce z pewnością chcesz zapewnić jak najlepszą obsługę klienta jak najmniejszym kosztem. Może być to trudne, jeśli zajmujesz się sprzedażą ubrań w opakowaniach wysyłkowych obsługując wiele zamówień i zwrotów. Na szczęście istnieje rozwiązanie – koperty ecommerce łączące bezpieczeństwo, elastyczność i niską cenę, czyli ochronne opakowania na ubrania.

Foliopaki kurierskie z recyklingu

CORAZ WIĘCEJ KLIENTÓW WOLI KUPOWAĆ UBRANIA PRZEZ INTERNET

W ostatnich latach obserwujemy zmianę nawyków zakupowych klientów – coraz chętniej wybierają oni zakupy online.

Tanie koperty do wysyłki ubrań kluczowym elementem biznesu

Według raportu o branży odzieżowej w sektorze online przedstawionego przez agencję Statista, przychody generowane przez nią w Europie szacowane były na 130,45 mld dolarów w 2020 r. Natomiast w latach 2020-2025 wartość ta ma wzrosnąć do 176,45 mld USD, czyli o 35,3%.

Przychody generowane przez branżę odzieżową

Źródło: https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/fashion-ecommerce-industry-trends#fashion-ecommerce-trend-market

Dane mówią za siebie: coraz więcej klientów woli kupować ubrania w sieci, więc udział zakupów online w branży odzieżowej wzrósł z 14% w 2017 r. do 23% w 2022 r.

Przyszłość internetowych sklepów odzieżowych rysuje się zatem w jasnych barwach. Jednocześnie tak dynamiczny rozwój stawia je przed wyzwaniem, jakim jest znalezienie jakościowych i opłacalnych rozwiązań na ekologiczne opakowania foliowe na ubrania. Wysyłka i jej koszty są szczególnie ważne dla małych firm, w których kluczową rolę odgrywa marża.

Darmowa (niekoniecznie szybka) dostawa priorytetem dla klientów internetowych

Choć dla kupujących przez Internet ważna jest szybkość dostawy, to nie ona jest najważniejsza przy zamówieniu.

Preferencje dostawy dla kupujących przez Internet

Źródło: https://cdn.shopify.com/static/future-of-commerce/Shopify%2520Future%2520of%2520Commerce%25202021.pdf

Według badania przeprowadzonego przez Shopify, 59% klientów w sieci za kluczowy benefit uważa darmową dostawę. Dla 34% jest to natomiast szybka dostawa.

Oznacza to, że znalezienie niedrogich ochronnych opakowań na ubrania powinno być priorytetem w branży sprzedaży odzieży online i dla platform używających opakowań do e-commerce. Rzecz jasna, torby wysyłkowe muszą dobrze zabezpieczać ubrania.

OPAKOWANIA ECOMMERCE POWINNY BYĆ PRZYJAZNE DLA ŚRODOWISKA

Szukasz taniego producenta opakowań wysyłkowych? Świetnie! Pamiętaj jednak, że w dzisiejszych czasach ekologiczne opakowania ecommerce nie są kaprysem, lecz koniecznością.

Branża odzieżowa jedną z najbardziej szkodliwych dla środowiska

Produkcja ubrań jest niezwykle energochłonna i przyczynia się do ogromnych zanieczyszczeń środowiska. Program Środowiskowy ONZ pokazuje, że sektor ten odpowiada za prawie 8% globalnej produkcji dwutlenku węgla i emituje go więcej, niż wszystkie międzynarodowe loty i rejsy łącznie.

Jeśli nic się nie zmieni, szacuje się, że do 2050 r. udział ten może wzrosnąć do 26%. Podejrzenia te są uzasadnione, ponieważ trend fast-fashion tylko pogarsza sytuację.

Opakowania wysyłkowe na internetowe zakupy mogą też być niezwykle szkodliwe dla środowiska, choć oczywiście istnieją mniej i bardziej ekologiczne opakowania ecommerce. Obliczono choćby, że do produkcji 241 mln ton kopert wysyłkowych co roku wycinamy 3 mld drzew. Odpowiada to ilości CO2 wytwarzanej rocznie przez 250 mln samochodów.

Ubrania w torbach wysyłkowych z recyklingu to opłacalny sposób dostawy

Ekologiczne opakowania foliowe na ubrania są zwykle najtańszą opcją ochronnych opakowań na ubrania takie jak koszulki, spodnie, sukienki czy akcesoria. Ponadto, jeśli zostaną dobrze wybrane, mogą być nawet bardziej ekologicznymi opakowania ecommerce niż papierowe koperty do wysyłki ubrań.

Wpływ produkcji papierowych i foliowych opakowań na środowisko

Rozważając, w co zapakować ubrania do wysyłki pamiętajmy, że foliowe torby wysyłkowe, szczególnie recyklingowalne, są znacznie bardziej ekologicznym opakowaniowym niż papierowe koperty na ubrania. Badanie przeprowadzone przez Zgromadzenie Irlandii Północnej wskazało, że producent opakowania wysyłkowego na bazie folii zużywa 4 razy mniej wody niż przy papierowych kopertach wysyłkowych!

Jeśli zastanawiasz się, jak pakować ubrania do wysyłki w ekologiczny sposób, foliowe ochronne opakowania na ubrania są dla Ciebie! Dzięki tak ekologicznym opakowaniom, ubrania w nich przesyłane pomogą Ci zbudować wizerunek dbającego o środowisko producenta. Opakowania wysyłkowe tego typu mogą też wpłynąć na zwyczaje Twoich klientów!

TORBY WYSYŁKOWE DO ECOMMERCE SĄ LŻEJSZE

Zastanawiasz się, jak przygotować ubrania do wysyłki w niedrogi sposób? Pamiętaj, że szczególnie istotnymi parametrami są waga i grubość opakowania do ecommerce.

Foliowe koperty do wysyłki ubrań obniżają koszt transportu

Ekologiczne opakowania foliowe na ubrania są rozwiązaniem idealnym: surowiec i elastyczność tych kopert wysyłkowych gwarantuje lekkość i dopasowanie, co pozwala zaoszczędzić na opakowaniach do ecommerce. Przykładowo, do przewiezienia 2 mln papierowych toreb wysyłkowych potrzeba 7 ciężarówek, podczas gdy ta sama ilość foliowych kopert na ubrania wymaga tylko jednej ciężarówki.

Jednym z czynników wpływających na cenę przesyłki jest jej ciężar objętościowy. Tę metodę wyceny stosują operatorzy pocztowi i kurierzy, by ustalić cenę, którą zapłacisz za swoją paczkę.

Jeśli zatem towar jest lekki, za to opakowanie wysyłkowe znacznie większe – wysyłka będzie droższa, ponieważ paczka zajmuje więcej miejsca w furgonetce. W Twoim interesie leży więc ograniczenie wymiarów paczki, a zatem użycie foliowej torby wysyłkowej zamiast kartonów na ubrania.

W branży opakowań do ecommerce zaletą jest też lekkość opakowań foliowych na ubrania, ponieważ wymiary paczki nie są jedynym istotnym parametrem. Kolejnym jest jej waga: im cięższa jest paczka, tym wyższe będą koszty wysyłki.

Kilka twardych danych: ciężar GSM (Gram per Square Meter, czyli gramów na metr kwadratowy) kartonowego opakowania wysyłkowego waha się zwykle między 200 a 350 g/m2, podczas gdy nasze koperty bąbelkowe Classic, stworzone z papieru typu Kraft (75 g/m2) i folii bąbelkowej (45-50 g/m2), ważą maksymalnie 125 g/m2!

Foliowe opakowania na ubrania: przesyłki to niejedyna oszczędność

Jeśli wybierzesz opakowania foliowe na ubrania, wysyłka nie będzie jedyną oszczędnością! Korzystasz już na etapie magazynowania: foliowe koperty do wysyłki ubrań zajmują mniej miejsca niż kartonowe opakowania do ecommerce.

Dodatkowo te opakowania ecommerce są tak elastyczne i łatwe w użyciu, że dzięki nim ograniczysz sam koszt przygotowywania zamówień.

W przeciwieństwie do kartonowych opakowań wysyłkowych, opakowania foliowe na ubrania nie wymagają składania ani dodatkowych zabezpieczeń. Możesz więc wysyłać zamówienia szybciej, a jednocześnie ograniczyć liczbę osób i narzędzi niezbędnych do przygotowania przesyłek.

SPRZEDAŻ UBRAŃ ONLINE GENERUJE NAJWIĘCEJ ZWROTÓW

Duża ilość zwrotów to ciemniejsza strona tak dynamicznie rosnącej branży, jakim jest sprzedaży ubrań przez internet.

Ekologiczne opakowania foliowe na ubrania: wysyłka i zwrot w zamykanej torbie

KOPERTY KURIERSKIE

Odkąd najwięksi rynkowi gracze w branży odzieży online oferują darmową wysyłkę i zwrot, model ten stał się normą – klienci korzystają z opcji przymierzenia ubrań w domu i odesłania produktów, które im nie odpowiadają. Dlatego też poziom zwrotów w internetowych sklepach odzieżowych przekracza 20%.

W tym sektorze zatem nieuchronnie będziesz mieć do czynienia z wysokim odsetkiem zwrotów. Dlatego ważny jest wybór takiego ochronnego opakowania na ubrania, które ułatwi odesłanie towaru.

Dzięki temu przetwarzanie zwrotów w Twoim sklepie internetowym lub na platformie e-commerce stanie się płynniejsze: będzie wymagało mniej czasu, zasobów, materiałów i finansów. Będzie też bardziej ekologiczne: opakowania ecommerce będą służyć zarazem przy dostawie i przy zwrocie!

W Filmar doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego proponujemy foliowe torby wysyłkowe Co-Ex Filbags z podwójnym samoprzylepnym zamknięciem. Nie tylko pełnią one funkcję ochronnego opakowania na ubrania, ale też ułatwiają zarządzanie zwrotami!

Uniknij uszkodzeń dzięki mocnym opakowaniom wysyłkowym

Koszt wymiany naruszonego produktu może wielokrotnie przekroczyć sam koszt wysyłki. Zadbaj więc o unikanie uszkodzeń! Na szczęście odzież zazwyczaj nie jest szczególnie narażona na szkody.

Mimo to warto wybrać bezpieczne ochronne opakowania na ubrania, które zabezpieczą towar i pozwolą ograniczyć zwroty i uszkodzenia. W przypadku odzieży chodzi szczególnie o ochronę przed czynnikami atmosferycznymi.

Idealnie sprawdzą się tu koperty do wysyłki ubrań i opakowania foliowe na ubrania FILMAR! Dzięki wielowarstwowej folii LDPE lub folii bąbelkowej idealnie chronią one przed uszkodzeniami i wilgocią. Gwarantują też skuteczne zamknięcie torby wysyłkowej dzięki paskom samoprzylepnym z wyjątkowo szczelnym zamknięciem.

Koperty kurierskie do wysyłki ubrań

OPAKOWANIA FOLIOWE NA UBRANIA: WYSYŁKA BUDUJE WIZERUNEK MARKI NIEWIELKIM KOSZTEM

Rola opakowania do ecommerce nie ogranicza się do funkcji torby wysyłkowej – pozwala też zbudować wizerunek marki bez wydawania fortuny.

W branży odzieżowej spersonalizowane koperty do wysyłki ubrań są już standardem

Moda to branża, w której niezwykle liczy się wygląd, dlatego tak ważna jest dbałość o wizerunek marki. To szczególnie ważne w przypadku opakowania do ecommerce, ponieważ koperty do wysyłki ubrań to pierwsze, co wezmą do ręki klienci robiący internetowe zakupy na Twojej stronie.

Udowodniono, że 70% klientów wyrabia sobie opinię o marce wyłącznie na podstawie jej opakowania wysyłkowego. Co więcej, 55% kupujących w sieci deklaruje, że wróciłoby do tego samego sprzedawcy, gdyby wysłał on produkt w spersonalizowanym opakowaniu do ecommerce.

Jeśli zdecydujesz się na wielorazowe ekologiczne opakowania, ubrania i cała Twoja marka łatwiej wyróżni się na rynku przekazując komunikat, że odpowiedzialność za środowisko naturalne jest jedną z wartości Twojej firmy.

Foliowe opakowania na ubrania – przesyłki spersonalizowane na wiele sposobów

Ekologiczne opakowania wysyłkowe

Tańsze w produkcji i wysyłce niż kartonowe ochronne opakowania na ubrania, foliowe koperty do wysyłki ubrań pozwalają oszczędzić i przeznaczyć pozostałe środki na personalizację i zapewnienie jakościowej obsługi klienta.

Jako producent opakowania wysyłkowego FILMAR oferuje łatwość i szeroki wachlarz personalizacji, dzięki czemu dopasowanie ekologicznego opakowania ecommerce do Twoich produktów i firmy to bułka z masłem!

Koperty wysyłkowe Co-Ex Filbags firmy Filmar są personalizowane tak, by ułatwić ich użytkowanie oraz poprawić wygląd, co czyni je idealnymi opakowaniami do ecommerce. Możesz dodać denko lub rączki, wybrać niestandardowy kolor i rozmiar, a także uzupełnić nasze torby wysyłkowe o własny nadruk!

Jeśli zastanawiasz się, jak pakować ubrania do wysyłki w niedrogi sposób, zdecydowanie polecamy ekologiczne opakowania foliowe na ubrania. Wysyłka w nich zamiast w kartonowych opakowaniach na ubrania to same korzyści!

Foliowe, wielorazowe torby wysyłkowe i koperty do wysyłki ubrań są lekkie i elastyczne, dzięki czemu oszczędzasz przed i w trakcie wysyłki. Ponadto producent opakowania wysyłkowego niskim kosztem je personalizuje, co buduje wizerunek Twojej marki. A co najważniejsze, te ekologiczne opakowania ecommerce pozwalają zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska bez uszczerbku w Twoim budżecie!