Choose your language:

Czego oczekuje klient od producenta opakowania wysyłkowego?

Wymagania klientów wobec opakowań wysyłkowych rosną z roku na rok. W dobie tak dynamicznego rozwoju ecommerce nie ma miejsca na improwizację i coraz trudniej znaleźć idealne rozwiązanie w zakresie opakowania kurierskiego. Na co powinien więc postawić firmy e-commerce, by ich koperty do wysyłki przyciągnęły jak najwięcej klientów?

Klienci szukają bezpiecznych i ekologicznych opakowań e-commerce

Głównym zastosowaniem opakowania wysyłkowego jest dostarczenie przedmiotu do odbiorcy w doskonałym stanie. Koperty do wysyłki muszą więc być mocne i zabezpieczone.

Odpowiednie opakowania kurierskie chronią towar przed złą pogodą i uszkodzeniami mechanicznymi

Głównym oczekiwaniem klientów, którzy zamawiają produkty z Twojej firmy jest oczywiście otrzymanie ich w dobrym stanie.

Niestety, paczkom w nieodpowiednich opakowaniach e-commerce zagraża w transporcie wiele problemów, w tym mechanicznych i pogodowych. To dość powszechne – na całym świecie 30% wysyłanych przedmiotów jest zwracanych ze względu na wady lub uszkodzenia, którym właściwe koperty do wysyłki mogłyby zapobiec.

Choć nie mamy wpływu na to, jak przewoźnik obchodzi się z przesyłką, a tym bardziej na warunki pogodowe, w jakich będzie ona transportowana, możemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by ją chronić – na przykład dobrać właściwe koperty kurierskie. Służy temu:

  • Wybór opakowania e-commerce dostosowanego do wysyłanego przedmiotu i jego podatności na uszkodzenia, np. dla produktów narażonych na wilgoć najlepiej sprawdzą się foliopaki ekologiczne, w tym eko foliopaki z recyclingu.
  • Zastosowanie folii bąbelkowej z recyklingu do wypełnienia przestrzeni w paczce, by nie uszkodzić towaru w transporcie.
  • Dostosowanie koperty kurierskiej do Twoich potrzeb, na przykład przez dodanie uchwytów lub wykonanie eko foliopaków z logo.

Opakowania e-commerce powinny też chronić przedmioty przed kradzieżą

Kradzież to kolejne poważne zagrożenie, które może dotknąć Twoją przesyłkę. Według raportu Penn Elcom „Global Parcel Theft Report 2022” niemal jedna na 10 osób twierdzi, że doświadczyła kradzieży lub utraty paczki w ciągu ostatniego roku.

Mogą to być kradzieże spod drzwi lub ze skrzynek pocztowych klientów, jednak nierzadko zdarzają się też w transporcie! Aby tego uniknąć, trzeba zachować środki ostrożności. Mogą nimi być choćby specjalistyczne opakowania kurierskie.

Producent opakowania wysyłkowego może wyposażyć je w solidny system zamykania, który utrudni potencjalnym złodziejom otwarcie koperty kurierskiej.

To właśnie oferujemy choćby w naszych ekologicznych opakowaniach ecommerce CO-EX Filbags wyposażonych w mocny pasek samoprzylepny. Nie tylko skutecznie zamyka on opakowania kurierskie, ale również wykrywa wszelkie próby otwarcia foliopaku do wysyłki!

Konsumenci wybierają ekologiczne opakowania e-commerce

W ostatniej dekadzie wzrosła świadomość ekologiczna klientów i wielu z nich przykłada wagę do bycia eko. Dlatego foliopaki z recyklingu, czyli eko foliopaki do wysyłki, są często wybieranymi przez producentów opakowaniami wysyłkowymi.

Klienci preferują ekologiczne opakowania e-commerce

Rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa sprawia, że wielu klientów decyduje się radykalnie zmienić przyzwyczajenia zakupowe pod wieloma względami. Zwracają oni znacznie większą uwagę na wpływ środowiskowy opakowań e-commerce, w których docierają ich internetowe zamówienia, preferują zatem przyjazne dla środowiska foliopaki ekologiczne i koperty kurierskie.

Źródło: https://www.triviumpackaging.com/media/zvthtp1t/2021buyinggreenreport.pdf

Według badania przeprowadzonego przez Trivium Packaging w 2021 r., 52% konsumentów chce otrzymywać informacje o możliwości recyklingu i aspektach ekologicznych opakowania ecommerce, które otrzymali. Z kolei aż 57% jest mniej skłonnych kupować produkty w opakowaniach kurierskich, które nie są przyjazne dla środowiska!

Internauci oczekują zatem przesyłek w ekologicznych opakowaniach wysyłkowych, co oznacza rezygnację z rozwiązań opartych na jednorazowym plastiku lub papierze niemakulaturowym. Preferują więc koperty kurierskie z recyklingu oraz inne ekologiczne opakowania e-commerce z przetworzonych surowców.

Jakie rozwiązanie wybrać? Choć koperty kurierskie i kartony wysyłkowe rzeczywiście są recyklowane, nie jest to rozwiązanie idealnie kwalifikujące się jako ekologiczne opakowania ecommerce, ponieważ w ich procesie produkcji zużywa się dużo energii i zasobów.

Radzimy więc postawić na eko foliopaki z recyklingu! Nie tylko mogą być doskonale przetworzone i ponownie wykorzystane, ale też zawierają wysokiej jakości materiały z recyklingu. Dzięki temu proces produkcji eko foliopaków do wysyłki jest o wiele bardziej ekologiczny.

Klienci preferują foliopaki eko nadające się do recyklingu

Klienci szukają nie tylko opakowań e-commerce wykonanych z surowców z recyklingu, ale również opakowań kurierskich nadających się do niego, zwłaszcza eko foliopaków do wysyłki.

Źródło: https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20221020-1

Według Eurostatu, w 2020 r. każdy mieszkaniec UE wytworzył średnio 34,6 kg odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, z czego przetworzone zostało tylko 38%.

Tak niski poziom recyklingu opakowań kurierskich jest problemem, w którego rozwiązaniu klienci ewidentnie chcą mieć swój udział! Jak pokazuje badanie przeprowadzone w 2021 r. wśród konsumentów na całym świecie, 76% z nich chce wyższej stopy recyklingu, a opakowania e-commerce, w tym koperty kurierskie, znajdują się na szczycie ich listy priorytetów.

Liczby te wskazują, że oferowanie klientom eko foliopaków zdatnych do recyklingu przyniesie Twojemu biznesowi 3 korzyści:

  • Po pierwsze, eko foliopaki z recyklingu pozwolą Ci przyciągnąć nowych klientów i zatrzymać tych, którzy już Ci zaufali, dzięki dostosowaniu się do ich oczekiwań. 
  • Po drugie, eko foliopaki z logo pomogą Ci zbudować wizerunek firmy przyjaznej środowisku.
  • Wreszcie, eko foliopaki do wysyłki pomogą zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy!

Konsumenci najwyżej cenią ekologiczne opakowania e-commerce z certyfikatami

W miarę jak konsumenci bardziej otwierają się na zrównoważony rozwój, rośnie również ich potrzeba otrzymywania przejrzystej i jasnej informacji w kwestiach ekologicznych rozwiązań.

Certyfikowane koperty do wysyłki silniej oddziałują na klienta

Internauci są gotowi zmienić swoje nawyki na bardziej ekologiczne, jednak nie bezwarunkowo. 

Badanie przeprowadzone przez IBM wykazało, że 71% konsumentów uważa pełną transparentność za duży atut marki. Aby więc klienci uwierzyli, że Twoje wysiłki są szczere, musisz zapewnić im to, co obiecujesz. 

Możesz oczywiście przekazać interesujące ich informacje bezpośrednio na stronie internetowej, ale również umieścić je bezpośrednio na opakowaniu, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego siłę oddziaływania na klienta.

Producent opakowania wysyłkowego wykonanego dla Twojej firmy może umieścić na nim dane, które pokażą klientowi, jak dokładnie pomaga on chronić naszą planetę.

Na kopertach wysyłkowych FILMAR znajdziesz na przykład:

  • certyfikaty pochodzenia takie jak etykieta FSC, która poświadcza odpowiedzialne pozyskiwanie użytego papieru,
  • etykiety środowiskowe takie jak etykieta Blue Angel, które przyznawane są najbardziej ekologicznym produktom, 
  • piktogramy przedstawiające udział zużytych materiałów pochodzących z recyklingu lub sposób ich recyklingu.

Te trzy rodzaje oznaczeń, podobnie jak wiele otrzymanych certyfikatów, pomagają klientom  w przystępny sposób poznać wpływ ekologicznych opakowań wysyłkowych na ochronę środowiska.

Pokolenie Z jest szczególnie uwrażliwione na kwestie etyczne

Choć potrzeba przejrzystości dotyczy wszystkich grup wiekowych, jest to szczególnie ważne dla młodszego pokolenia, a dokładnie generacji Z. 

Oprócz tego, że to ono stanowi trzon klientów sklepów internetowych, pokolenie Z jest też najbardziej przywiązane do sprawdzania wartości reprezentowanych przez firmę!

Decydując o zakupie danej rzeczy, konsumenci z generacji Z biorą pod uwagę wiele czynników. Nie ograniczają się do ceny, jakości czy użyteczności przedmiotu – równie ważne są dla nich także wartości firmy.

Gdy firmie brakuje przejrzystości, młodsi klienci nie wahają się przejść do konkurencji. Według niektórych danych, 22% konsumentów z pokolenia Z ocenia, że brak przejrzystości w biznesie negatywnie wpływa na ich opinię o firmie i jej produktach.

Krótko mówiąc, transparentność w produkcji Twojego rozwiązania opakowaniowego pomoże Ci zbudować lojalność wśród tej grupy klientów.

Funkcjonalność opakowań wysyłkowych jest priorytetem

Funkcjonalne, łatwe w użyciu opakowania e-commerce mogą Ci pomóc zapunktować u klientów.

Dostosowanie kopert do wysyłki zwrotnej to kluczowa funkcjonalność

Wybierając rozwiązanie wśród opakowań kurierskich musimy wziąć pod uwagę komfort klientów. Jednym z aspektów, które mogą go zapewnić, jest opcja zwrotu zakupów w tym samym opakowaniu e-commerce.

Źródło: https://www.ups.com/media/en/returns_forrester.pdf
https://www.invespcro.com/blog/ecommerce-product-return-rate-statistics/

Według badań przeprowadzonych przez Forrester Consulting i UPS, 81% kupujących online chce mieć możliwość łatwego zwrotu zamówionych produktów. 92% z nich byłoby nawet skłonne ponownie zrobić zakupy w firmie, która ułatwiałaby zwroty!

Innymi słowy, oferując klientom możliwość łatwego zwrotu produktów nie tylko udowadniasz, że dbasz o ich potrzeby, lecz także zwiększasz ich ogólne zadowolenie z Twoich usług i produktów.

Jako producent opakowania wysyłkowego możemy łatwo dostosować Twoje eko foliopaki z logo lub bez, dodając pasek strunowy wielokrotnego otwierania i zamykania. Jest to możliwe w naszych foliopakach ekologicznych Co-Ex Filbags.

Konsumenci preferują koperty bąbelkowe, by ograniczyć ilość odpadów opakowaniowych

Coraz więcej konsumentów odwraca się od opakowań kurierskich, które zmuszają do wyrzucania nadmiernych ilości papieru i plastiku. W 2020 r. w samej UE przypadło 177,2 kg odpadów opakowaniowych na mieszkańca, co w pełni uzasadnia takie podejście. 

Wymóg ten stanowi nie lada wyzwanie dla firm, które muszą znaleźć sposób na bezpieczną wysyłkę towarów bez generowania nadmiernych odpadów opakowaniowych takich jak wypełnienia styropianowe, piankowe czy poduszki powietrzne. 

W FILMAR mamy rozwiązanie: zależnie od potrzeb, możesz zdecydować się na nasze koperty bąbelkowe Extra Strong, które składają się z warstwy papieru i plastikowej folii bąbelkowej, lub jeszcze bardziej zabezpieczyć opakowanie wysyłkowe za pomocą naszego eko foliopaku z recyklingu z folią bąbelkową!

Spersonalizowane koperty do wysyłki to znaczący atut firmy

Na pełnym konkurencji rynku internetowym nie wystarczy już zwykła ochrona produktu w transporcie. Dzisiejszy konsument oczekuje personalizacji opakowania e-commerce, co oferujemy np. w ramach eko foliopaków z logo.

Twoje opakowanie e-commerce musi być atrakcyjne

Sklepy wysyłkowe są oceniane pod wieloma względami, również pod kątem oferowanych opakowań wysyłkowych. Dlatego muszą starannie wybierać koperty kurierskie i inne rozwiązania, kierując się również estetyką.

W dobie powszechnych zakupów internetowych klienci oczekują od firm znacznie więcej, niż samego dostarczenia produktów w dobrym stanie. Duży udział w kształtowaniu ich opinii o marce ma wygląd opakowania e-commerce, czyli foliopaku do wysyłki lub wyłożonej folią bąbelkową koperty kurierskiej.

Według ostatnich badań 63% konsumentów uważa, że opakowanie wysyłkowe zakupów jest równie ważne, jak sama marka. Dowodzi to, że interesujące, atrakcyjne opakowania e-commerce mogą być potężnym narzędziem do przyciągnięcia i utrzymania klientów.

By natomiast trafić do klientów wzrokowo, proponujemy rozmaite opcje personalizacji Twoich foliopaków ekologicznych. Na przykład nasze koperty do wysyłki Co-Ex Filbags dają możliwość wyboru niestandardowego koloru oraz dodania wielu funkcji dla zwiększenia wygody. Możesz także stworzyć własne eko foliopaki z logo w postaci indywidualnego nadruku!

Ekologiczne foliopaki z logo wspierają komunikację i wartości Twojej firmy

Opakowania wysyłkowe Twojej firmy są integralną częścią jej wizerunku, ponieważ mogą pomóc przekazywać klientom tożsamość marki i wartości, o które opiera się biznes.

Jest to szczególnie istotne, jeśli jednym z Twoich priorytetów jest ochrona środowiska – możesz łatwo to zakomunikować za pomocą ekologicznego opakowania ecommerce! Jeśli zaproponujesz klientom eko foliopaki z recyklingu i przystosowane do recyklingu, może to mieć realny wpływ na wizerunek Twojej firmy i postrzeganie jej przez klientów.

70% konsumentów twierdzi, że wyrabia sobie opinię o marce wyłącznie na podstawie opakowania, które ta oferuje. Oznacza to, że jeśli nie poświęcisz wystarczająco dużo uwagi kopertom kurierskim, stracisz okazję na pozyskanie prawie 3/4 konsumentów! 

Oprócz oczywistych czynników, takich jak bezpieczeństwo i wytrzymałość, które dawniej zaspokajały potrzeby kupujących w internecie, rozwój e-handlu i wzrost świadomości ekologicznej doprowadziły do ukształtowania się nowych standardów współczesnego producenta opakowania wysyłkowego.

Kupujący oczekują już nie tylko estetycznych opakowań kurierskich, lecz także dbałości o wpływ ich koperty bąbelkowej, folii bąbelkowej czy eko foliopaków do wysyłki na planetę! 

Znajomość oczekiwań odbiorcy końcowego pozwoli Ci wybrać najlepsze ekologiczne opakowania ecommerce dla Twojej firmy. Dzięki temu pokażesz swoim klientom, że zależy Ci na ich zadowoleniu, a ponadto jesteś nowoczesną, odpowiedzialną firmą, która oferuje konkretne rozwiązania opakowaniowe dostosowane do aktualnych wyzwań internetowego biznesu.

Poznaj nasze ekologiczne opakowania wysyłkowe i kurierskie: